עקירת שן בינה בהריון: מתי וכיצד ניתן לבצע את הפעולה?

עקירת שן בינה בהריון מהווה נושא שאינו פשוט ודורש התייחסות מיוחדת ושקולה. הריון מביא עימו שינויים רבים בגוף האישה, ולכן טיפולי שיניים, ובפרט עקירות, דורשים תשומת לב מיוחדת. במאמר זה נעבור על השקולים הרפואיים וההליכים המומלצים בנושא עקירת שן בינה במהלך ההיריון, כדי להבטיח את בריאותה של האם והעובר.

הבנה עמוקה על שיני הבינה

שיני הבינה, הידועות גם כ"שיניים תשיעיות", הן האחרונות לבקוע ועשויות לצוץ בין גיל 18 ל-24. מיקומן בקצה קשת השיניים יכול להקשות על תהליך הבקיעה, ולעיתים הן נשארות כלואות או חצי כלואות מתחת לחניכיים. מצב זה עלול ליצור קושי בניקוי השיניים, להפעיל לחץ על הלסת ועל שאר השיניים ולהגביר את הסיכון להתפתחות עששת. במקרים רבים ימליץ רופא השיניים על עקירת שן הבינה כדי למנוע נזק לשיניים הסמוכות ולעצם הלסת.

עקירת שן בינה בהריון: האם ומתי?

לרוב, נהוג להימנע מטיפולים פולשניים במהלך ההיריון, אלא אם כן מדובר במצב חירום. עקירת שן בינה, שהיא למעשה ניתוח כירורגי, נחשבת לפעולה מורכבת שצריכה להתבצע רק כאשר קיימת דלקת חמורה, כאבים ניכרים, או חשש מזיהום שעלול להשפיע על האזור הסמוך ולהתפשט למחזור הדם. במקרים כאלה, הטיפול יתוכנן כהליך חירום תוך שמירה על בריאות האם והעובר.

עקירת שן בינה בהריון

צילום שיניים בהריון: האם זה בטוח?

צילומי שיניים בהריון מתבצעים רק כאשר הצורך בהם מעלה על הסיכון. ניתן לבצע צילומים לאחר השליש הראשון, בתנאי שננקטים צעדי זהירות נאותים, כולל הגנה בעזרת מגן עופרת על הבטן, מה שמונע חדירת קרינה לאזור.

האם הרדמה מקומית מתאימה לנשים בהריון?

הרדמה מקומית, שבדרך כלל מבוססת על לידוקאין, נחשבת לבטוחה בהריון מכיוון שהיא לא נכנסת למחזור הדם ולכן אינה מסכנת את העובר.

שימוש במשככי כאבים ואנטיביוטיקה לאחר עקירת שן בהריון

משככי כאבים יש לקחת רק לאחר התייעצות עם הרופא. חשוב להדגיש כי סבל מכאבים עלול להשפיע לרעה על האם והעובר ולכן יש לטפל בכאב באופן יעיל. אנטיביוטיקה, למניעת זיהומים, ניתנת גם היא לאחר עקירה ובתיאום עם הרופאים המטפלים.

הזמן המומלץ לביצוע עקירת שן בינה במהלך ההיריון

במידה ולא מדובר במצב חירום, העיתוי המועדף לביצוע עקירת שן הוא במהלך השליש השני של ההיריון, שכן בשלב זה העובר פחות רגיש להשפעות חיצוניות ונשים הרות מצויות במצב גופני ונפשי טוב יותר לעמוד בטיפול.

עקירת שן בינה כלואה במהלך ההיריון

עקירת שן בינה כלואה במהלך ההיריון מחייבת שיקול דעת רפואי מדוקדק ותיאום מיוחד עם המעקב הרפואי הנלווה להריון.

שיני בינה כלואות הן אלו שלא מצליחות לבקוע דרך החניכיים ונשארות חסומות חלקית או מלאה תחת עצם הלסת או הרקמה הרכה. המצב עלול לגרום לזיהומים, כאבים, ולפגיעה בשיניים הסמוכות, ובמקרים קיצוניים עלול להוביל גם להתפתחות ציסטות.

במקרה של נשים בהריון, יש לשקול היטב את הצורך בעקירה, תוך שימת דגש על השליש השני של ההיריון כתקופה המומלצת לביצוע הטיפול, על מנת למזער סיכונים לעובר.

יש לבצע את העקירה תחת הרדמה מקומית, ולוודא שכל הליך רפואי מותאם בצורה מדויקת למצבה הייחודי של האישה ההרה, תוך ייעוץ ומעקב שוטף מצד רופא השיניים והמומחה להריון.

בחרו את המומחה לטיפול שיניים שלכם בפתח תקווה

אם אתם נתקלים בצורך לטיפול דנטלי מקצועי, במיוחד במהלך ההיריון, אנו כאן כדי להציע לכם את הפתרון הטוב ביותר. במרפאתנו, בהנהלת ד"ר רון גולן, רופא שיניים בפתח תקווה, תוכלו ליהנות משירות אישי, מקצועי ומתחשב. אנו מציעים מגוון רחב של טיפולים, כולל עקירת שיני בינה וטיפולים מתקדמים אחרים, בסביבה נעימה ובטוחה.

כדי להבטיח את רווחתכם ולקבל מענה מדויק לצרכים שלכם, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עוד היום ולתאם פגישת ייעוץ ראשונית.

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך
כירורגיה דנטלית
כירורגיה דנטלית

כירורגיה דנטלית בפתח תקווה במרפאת שיניים של ד"ר רון גולן, רופא שיניים בפתח תקווה, מבצעים טיפולים כירורגים במיומנות המתבססת על

למידע נוסף
דילוג לתוכן